Universitățile din toată lumea resimt, în ultimul timp, presiuni ale mediului extern, de naturi diferite, care le-au afectat numărul de studenți. Competiția globală internațională a crescut, iar, în ultimii ani, taxele de școlarizare au devenit puțin accesibile persoanelor cu posibilități financiare reduse de contextul crizei economice. Așadar, tot mai multe dintre universități depun eforturi mai mari să atragă aplicanți prin diferite metode, cum ar fi vizitele în orașele lor natale sau în apropierea lor, oferirea unor posibilități de finanțare mai aparte sau o grijă deosebită pentru studenți, manifestată prin tipurile de cursuri sau activități pe care studenții le întreprind.
Vizitele în oraşele natale
Una dintre metodele folosite de universități este prezența la târgurile de educație internaționale, unde vin cât mai aproape de locul unde se află studenții, pentru a le facilita accesul la informații direct de la sursă. Sute de universități sunt prezente anual la RIUF, cel mai mare târg internațional de universități din Europa de Est. La ediția de primăvară a târgului sunt așteptate peste 100 de universități din peste 20 de țări din lume. Evenimentul are loc în 3 orașe: București, Timișoara și Iași.
Majoritatea instituțiilor de învățământ superior din străinătate au departamente dedicate pentru recrutarea studenților internaționali, ai căror reprezentanți călătoresc până la 40 de săptămâni (aproximativ 10 luni) pe an pentru a-și prezenta universitatea la târgurile de educație din lume. De cele mai multe ori, aceștia vor fi repsonsabili și de admiterea studenților pe care îi întâlnesc la târguri și sunt însoțiți de elevi români, ce pot povesti cum se vede universitatea prin ochii lor.
Posibilităţi de finanţare diverse
Fie că vorbim de învățământ finanțat de stat pentru cetățenii Uniunii Europene (în state precum Suedia, Danemarca sau Finlanda, Germania sau Scoția), fie că vorbim de învățământ la costuri reduse (în Franța un an de studiu costă până în 1.000 de euro, iar în Olanda-1.835 de euro), banii nu par a mai fi o problemă atât de mare. De exemplu, atât Guvernul Marii Britanii, cât și Guvernul Olandei oferă împrumuturi care acoperă 100% din taxa de școlarizare, urmând a fi rambursate după terminarea studiilor.
Mai mult, în majoritatea statelor sunt disponibile burse, accesibile de către o parte mică de studenți, care pot ajuta la finanțarea cheltuielilor de zi cu zi. În timp ce majoritatea burselor sunt oferite pe criterii de merit sau în funcție de venitul familial, există și burse mai speciale oferite vegetarienilor (Vegetarian Charity Grant oferă o bursă de 500 de lire unei persoane ce are nevoie de finanțare și care promite să urmeze o dietă vegetariană sau vegană), oamenilor cu idei (IdeasTap Uni Fee Fund oferă o bursă de 9.000 de lire studentului la muzică sau artă care oferă cea mai bună idee ce le-ar putea îmbunătăți serviciile lor) sau chiar oamenilor ce-și doresc să facă lumea un loc mai bun (Desmond Tutu Scolarships oferă 5 burse de maxim 8.000 de lire/an studenților ce demonstrează prin aplicația lor că vor să-și dezvolte abilități prin urmarea cursurilor de la universitate pe care le vor putea folosi pentru a ajuta oamenii din medii defavorizate).
Grija pentru studenţi
Indiferent de program, studentul este în centrul preocupărilor universităților internaționale. Cursurile pun, de obicei, accent pe latura practică, astfel încât, la terminarea facultății, pregătirea studentului să fie în concordanță cu cerințele pieței muncii. Astfel, cărțile sunt, de cele mai multe ori, folosite în afara cursului, pentru studiu individual, în clasă urmând să se discute concepte și cazuri concrete ale organizațiilor care au folosit metodele respective. În plus, în funcție de domeniu, studenții au acces la laboratoare și facilități care să-i ajute să aplice informațiile teoretice pe care le-au asimilat.
Și nivelul de stres al studenților este pe lista de preocupări. Dalhousie University, din Canada, a amenajat o „cameră a câinilor”, pentru a fi mângâiați și pentru joacă, astfel ajutând persoanele să se elibereze de stres. Cererea a fost neașteptat de mare chiar și pentru reprezentanții universității, evenimentul atrăgând peste 500 de studenți. Reacțiile studenților pot fi văzute aici.
Universităţile internaţionale vin în România
La RIUF, the Romanian International University Fair, vizitatorii pot discuta direct cu universitățile de care sunt interesați despre posibilitățile de finanțare disponibile, despre tipologia programelor pe care își doresc să le urmeze și se pot face astfel remarcați în procesul de aplicare. De asemenea, consilierii EDMUNDO pot oferi informații despre criteriile de alegere a universității potrivite, despre procedurile de admitere și despre sursele de finanțare disponibile candidaților din România. Cei interesați de participarea la târg se pot înregistra înainte pe site-ul www.riuf.ro.
Evenimentul se desfășoara pe 16-17 martie la Sala Palatului din București, pe 19 martie la Centrul Regional de Afaceri din Timișoara și pe 21 martie la Hotel Unirea din Iași.
Detalii pe www.riuf.ro.
Companii partenere: Cinema City
Parteneri educaționali: Primăria Municipiului București, Consiliul Municipal al Elevilor, Inspectoratul Școlar al Municipiului București
Parteneri instituționali: British Council, Campus France, Comisia Fulbright, DAAD
Parteneri media: Adevărul, Best Resource, Bucharest Guide, Business24, Calendar Evenimente, ED Web, Edu-news.ro, Ejobs, Goingout, Hipo, Intuitext, Marketing Events, Onlinestudent, Regielive, România Liberă, România Pozitivă, Studenție.ro, Șapte Seri, Teen Press, Vinsieu.ro, Ziare.com
Organizații partenere: AIESESC, ASCIG, ASER, BOS, Inspire Business, ISIC România, LSRS, PRIME România, VIP
Raluca Apostol
PR și Marketing Manager
0755.075.841
Adaugă tu primul comentariu: