Cunoaşterea şi conştientizarea, de către copii si tineri, a istoriei Holocaustului, constituie motivaţia fundamentală a demersului educaţional propus de către Direcţia Generala Educație și Învățare pe tot Parcursul Vieții din cadrul Ministerului Educaţiei Nationale prin acest concurs naţional.
Etapele concursului
-etapa judeţeană,/ municipiul Bucureşti – perioada de desfășurare este comunicată la începutul anului școlar și este menționată în precizările elaborate de inspectorul de specialitate din MECTS.
-etapa naţională- locul și perioada de desfășurare sunt comunicate la începutul anului școlar și sunt cuprinse în precizările elaborate de inspectorul de specialitate din MECTS. .
Din toate județele la etapa națională se califică câte un elev de gimnaziu şi un elev de liceu. Face excepție municipiul București unde se califică trei elevi de gimnaziu și trei de liceu.
În anul şcolar 2012-2013 nu se organizează faza naţionala!
Probele de concurs
a)pentru gimnaziu:
-probă scrisă de evaluare a cunoştinţelor însuşite din manualele de istorie şi bibliografia referitoare la problematica Holocaustului.
-elaborarea unui afiş, poster sau lucrare plastică (dimensiunea 60 x 90); Pot fi folosite decupaje de presă, materiale printate, fotografii, copii xerox, acuarele etc., precum şi materiale pregătite înaintea începerii probei. Realizarea efectivă a lucrării în tehnica colajului sau oricare alte tehnici grafice se va face în timpul concursului. Tema lucrării va fi centrată pe
Holocaust.
La ambele probe ale concursului reprezentarea este individuală. Pot participa numai elevi din clasa a VII-a.
b)pentru liceu:
-probă scrisă de evaluare a cunoştinţelor conţinute în manualele de istorie şi bibliografia referitoare la problematica Holocaustului;
-comentariu oral pe baza unui material de presă scris sau a unui film documentar.
La ambele probe ale concursului reprezentarea elevilor este individuală.
Pot participa elevi din clasele a X-a sau a XI-a.
La etapele judeţeană/a municipiului Bucureşti și națională, atât pentru gimnaziu, cât și pentru liceu, subiectele de la proba scrisă sunt sub formă de grilă și sunt realizate de comisia de organizare şi evaluare pentru etapa judeţeană/ a municipiului București, respectiv de comisia centrală a acestui concurs.
Durata probelor scrise este de două ore la gimnaziu și trei ore la liceu atât la etapa județeană/a municipiului București, cât și la cea națională. Proba de elaborare a unui afiș, poster sau lucrare plastică la gimanziu are durata de 1 oră. La liceu comentariul oral pe baza unui material de presă scris sau a unui film documentar durează câte 10 minute pentru fiecare elev.
Evaluarea probelor
La gimnaziu:
Evaluarea probelor va fi realizată de o comisie de specialitate formată din 4 profesori:
-proba scrisă este evaluată de 2 profesori de istorie – nivel gimnazial.
-proba practică este evaluată de un profesor de arte vizuale şi de un
profesor de istorie-nivel gimnazial.
La liceu:
Evaluarea probelor va fi realizată de o comisie de specialitate formată din 4 profesori:
-proba scrisă este evaluată de 2 profesori de istorie- nivel liceal;
-comentariul materialului de presă/film este evaluat de 1 profesor de limba
şi literatura română şi un profesor de istorie de liceu.
Evaluarea fiecărei probe se face cu un punctaj de la 10 la 100.
La etapa naţională, în caz de egalitate a punctajelor finale a doi sau mai mulți participanți, ierarhia finală, în vederea premierii, va fi stabilită, prin luarea în considerare a celui mai mare punctaj la proba scrisă. Dacă şi în acest caz există egalitate ierarhia finală, în vederea premierii, va fi stabilită ţinând cont de punctajul obținut de participanți la etapa judeţeană/a municipiului București.
Adaugă tu primul comentariu: