Caută:
Caută aici materiale şi concursuri ...
Căutare avansată
Inapoi la ştiri

ExamenulTau.ro va recomanda un interviu special: Ion Cicu, profesor de matematică: Pentru copiii de astăzi, lecția în format digital este percepută mai degrabă ca joc nu ca sarcină, deci mai ușor de acceptat

DATA: 27 octombrie 2015      Autor: Echipa www.olimpiade.ro
Disciplina: Matematică
Îndrăgit de elevii de la clasă, dar și de cei pe care prin proiectul www.viitoriolimpici.ro îi sprijină pe drumul spre performanță, Ion Cicu este, mai întâi de toate, un profesor pasionat de matematică, aducându-i pe elevi mai aproape de această știință, într-un mod modern și prietenos.

Din experiența dumneavoastră, care sunt cele mai mari greșeli pe care elevii le fac în pregătirea pentru marele examen al Evaluării Naționale, de la sfârșitul clasei a VIII-a ?

O mare greșeală, care nu este totdeauna din vina lor, este aceea că învață algoritmi de rezolvare și nu idei de rezolvare. Încearcă să înlocuiască cea mai mare parte a cunoștințelor prin formule, de cele mai multe ori inutile. 

ExamenulTau.ro este platforma care pregătește elevii pentru Evaluarea Națională. Din punctul dvs. de vedere, cum poate fi elevul ajutat de această platformă, în drumul său către reușita supremă: cea de a intra la liceul dorit?

Platforma îl poate ajuta dacă de fiecare dată când greșește este îndrumat spre ce ar trebui să recitească pentru a elimina greșeala. Adică este nevoie de un feed-back cât mai concret, iar din câte știu eu platforma face acest lucru.

Ce sfaturi aveți pentru părinții care au deja emoții pentru Evaluarea Națională 2016? Cum îi pot ajuta pe copiii lor?

 NESTRESÂNDU-I. Să mă explic. Dacă tot timpul o să i se spună copilului ”Învață, că altfel ajungi la școala profesională!”, ”Dacă nu intri la liceul X nu îți mai cumpăr telefon!” sau alte ”îndemnuri” de același fel, atunci îi creezi copilului un stres suplimentar, care la examen ar putea conduce chiar la o catastrofă.

 În această perioadă părintele trebuie să își ascundă emoțiile, firești de altfel, pentru a nu le transmite și copilului. Să țină o legătură permanentă cu profesorii de la clasă pentru a fi la curent cu nivelul pregătirii copilului și, de ce nu, pentru a verifica eficiența meditațiilor.

 Dvs. sunteți un profesor experimentat, extrem de apreciat și cu rezultate foarte bune. De câțiva ani, de când eLearningul a pătruns în școala românească, v-ați diversificat activitățile de lucru cu elevii, introducând și resursele digitale între mijloacele didactice pe care le folosiți la clasă. Ce le puteți spune colegilor dvs. care din teama de a folosi calculatorul la clasă, sau din atașament și respect pentru mijloacele tradiționale de predare, nu folosesc materialele digitale? Dar părinților?

Și profesorii și părinții trebuie să înțeleagă un lucru de altfel evident: copiii de astăzi nu seamănă cu cei de ieri. Nu sunt cu nimic mai proști (scuze pentru expresie) decât au fost ei, ba dimpotrivă. Numai că, interesele copiilor de astăzi nu mai sunt aceleași cu ale copilului de ieri. Eu văd asta și de la o generație la alta. Din acest motiv noi trebuie să ne aliniem lor, copiilor, încercând să venim cu metodele de lucru cât mai aproape de ei, nu invers; viața merge înainte nu înapoi. Un argument în plus ar fi acela că, pentru ei, lecția în format digital este percepută mai degrabă ca joc nu ca sarcină și în consecință e mai ușor de acceptat.

 Să ne imaginăm pentru câteva minute portretul profesorului , nu ideal, ci îndrăgit de elevi și stimat de cei mari pentru rezultatele obținute. Vă invităm să realizați în cuvinte acest portret.

 Apropiat de elevi, dar exigent când vorbim de învățare. Corect în aprecieri; elevii percep acest lucru din prima, să nu-i subestimăm. Să nu-i mintă; pe un elev îl minți o singură dată, apoi l-ai pierdut. Să fie capabil să recunoască atunci când greșește și chiar să își ceară scuze dacă este cazul. Să fie capabil să facă o glumă bună și chiar să aprecieze o glumă făcută de copii.

Adaugă tu primul comentariu:

Autentifică-te pe site pentru a putea lăsa un comentariu.

Materiale

Olimpiada -
6 martie 2024   -   Subiecte şi bareme;
Disciplina: Biologie
Biologie -
6 martie 2024   -   Subiecte şi bareme;
Disciplina: Biologie
Clasa: Clasa a X-a
Olimpiada municipală de biologie -
6 martie 2024   -   Subiecte şi bareme;
Disciplina: Biologie
Clasa: Clasa a IX-a
Olimpiada municipală de biologie -
6 martie 2024   -   Subiecte şi bareme;
Disciplina: Biologie
Clasa: Clasa a IX-a
Pentru orice problemă, sugestie sau reclamaţie vă rugăm să ne contactaţi la adresa webmaster@olimpiade.ro!